• light filter

    Par Maria Sienko, 17/12/16

    [ source of inspiration ]


    Inspired by dynamic projection of lights and shadows produced by the elements in the second phase, in the third one called plans I focused on qualities of certains structures, which can be consider as filters.



                             Image Sat Dec 17 2016 11:49:28 GMT+0100 (CET) Image Tue Dec 20 2016 02:09:56 GMT+0100 (CET)




                                              


    [ constructive solutions and process of assemblage ]


    The shape of wooden elements is not accidental. I was directly inspired by the element of the second phase of Inside Zurich, the section of the small frame that pivots. After many attempts to import that forme in proto structure and introduce a human scale, I finally chose the middle 9-orientation visible on the bottom right of the sketch below. 


                                                           




     Image Mon Dec 19 2016 21:24:15 GMT+0100 (CET)       Image Mon Dec 19 2016 21:24:15 GMT+0100 (CET)       Image Mon Dec 19 2016 21:24:15 GMT+0100 (CET)







                                                       Image Tue Dec 20 2016 02:23:53 GMT+0100 (CET)






        Image Mon Dec 19 2016 21:24:15 GMT+0100 (CET)           Image Tue Dec 20 2016 00:31:16 GMT+0100 (CET)






     Image Mon Dec 19 2016 21:24:15 GMT+0100 (CET)      Image Mon Dec 19 2016 21:24:15 GMT+0100 (CET)






    [ drawings ]




                                              Image Sat Dec 17 2016 11:49:28 GMT+0100 (CET)






                    Image Tue Dec 20 2016 08:53:50 GMT+0100 (CET)









    [ final model  |   structure ]




               Image Tue Dec 20 2016 01:43:48 GMT+0100 (CET)Image Tue Dec 20 2016 01:43:48 GMT+0100 (CET)






    [ final model  |  realization of the idea ]


    The photos below show the infinities surfaces, which filtre the light provoking interesting shadows. 



    Image Tue Dec 20 2016 01:43:48 GMT+0100 (CET)Image Tue Dec 20 2016 00:56:16 GMT+0100 (CET)





                    

    We observe the horizontal surfaces, as well as vertical ones. Thanks to the pattern of shadows they seem to be 'transforming' one into another. 


       Image Sat Dec 17 2016 12:31:56 GMT+0100 (CET)Image Sat Dec 17 2016 12:37:07 GMT+0100 (CET)        





                                   Image Tue Dec 20 2016 01:43:48 GMT+0100 (CET)





    Having simplified forme of the ceiling to minimum, I developed the concept of a surface of projection. To distinguish it from the filtering (working) surface, I had used different material, plaster, instead of wood.


       

     Image Mon Dec 19 2016 21:49:15 GMT+0100 (CET)Image Mon Dec 19 2016 21:49:15 GMT+0100 (CET)










  • Lights and shadows

    Par Christina Cibeira Lachmann, Lino Mercolli, Maria Sienko, Sadia Avdija, 18/11/16

      


                  Image Fri Dec 23 2016 22:38:36 GMT+0100 (CET)

                     GIF



  • Luminous frame

    Par Christina Cibeira Lachmann, Lino Mercolli, Maria Sienko, Sadia Avdija, 14/11/16

     Image Mon Nov 14 2016 02:33:29 GMT+0100 (CET) 

    Image Mon Nov 14 2016 02:33:29 GMT+0100 (CET)

    Image Mon Nov 14 2016 02:33:29 GMT+0100 (CET)


     Image Fri Dec 23 2016 11:17:17 GMT+0100 (CET)
  • Circularity

    Par Christina Cibeira Lachmann, Lino Mercolli, Maria Sienko, Sadia Avdija, 14/11/16

    S'entremêlent rationalité et irrationalité

    En effet, en implantant cette structure orthogonale dans le percement de la façade, nous avons introduit la circularité. 

    Notre élément  régule le flux de lumière et de passage d'un espace à l'autre lorsqu'il est mis en mouvement. 


    Image Mon Nov 14 2016 02:05:40 GMT+0100 (CET)Image Mon Nov 14 2016 02:05:40 GMT+0100 (CET)

    Monge du site et de l'élément 


                                                Image Mon Nov 14 2016 02:05:40 GMT+0100 (CET)

    Croquis de travail sur l'assemblage du T 


    Image Mon Nov 14 2016 02:05:40 GMT+0100 (CET)Image Mon Nov 14 2016 02:05:40 GMT+0100 (CET)

    Croquis et axonométrie de notre double élément



  • Double rotation

    Par Christina Cibeira Lachmann, Lino Mercolli, Maria Sienko, Sadia Avdija, 06/11/16

    L'obscurité, la luminosité et l'entremêlement de la verticalité avec l'horizontalité sont les principaux éléments qui nous ont égaillés dans la recherche de notre élément double.

    Tout d'abord, les photos du site avec le jeu de contrastes des lumière. Puis, le monge de notre porte fenêtre.

    Image Sun Nov 06 2016 17:00:14 GMT+0100 (CET)  Image Sun Nov 06 2016 17:00:14 GMT+0100 (CET)

    Localisation


    Image Mon Nov 14 2016 01:53:22 GMT+0100 (CET)

    Monge 1:10