• PLANES - WEEK 4

    Par Jana Liebi, 17/12/17


     

    - Construction detail -   


    Image Fri Dec 22 2017 10:42:32 GMT+0100 (CET)

                                                                               


      - First plaster test - 


    Image Fri Dec 22 2017 10:42:32 GMT+0100 (CET)



            - Evolution of construction details -


    Image Fri Dec 22 2017 10:42:32 GMT+0100 (CET)





    Image Fri Dec 22 2017 08:39:39 GMT+0100 (CET)



    - Model in 1:20 -

    Image Sun Dec 17 2017 21:31:40 GMT+0100 (CET)    

    - View from above - 



    Image Fri Dec 22 2017 08:57:27 GMT+0100 (CET)



    Image Sun Dec 17 2017 21:31:40 GMT+0100 (CET)

    - View from below -



    Image Fri Dec 22 2017 08:45:04 GMT+0100 (CET)



    Image Sun Dec 17 2017 21:31:40 GMT+0100 (CET)

    - Interaction between the walls -


    Image Sun Dec 17 2017 21:31:40 GMT+0100 (CET)




    Image Fri Dec 22 2017 08:45:04 GMT+0100 (CET)    Image Thu Dec 21 2017 18:21:23 GMT+0100 (CET)


       - Construction detail in the model -  





    Image Fri Dec 22 2017 09:01:45 GMT+0100 (CET)




    Image Fri Dec 22 2017 08:45:04 GMT+0100 (CET)   



    Image Thu Dec 21 2017 19:31:30 GMT+0100 (CET)


    - Final plaster with print -



  • PLANES

    Par Mehdi Wermuth, 17/12/17

    Parallelism -Movement - Partition 






    Image Sun Dec 17 2017 20:59:15 GMT+0100 (CET)


    Bruce Nauman




    La parallèle nous dirige,  elle rythme notre venue , amplifie l'intérêt et aiguise notre observation. Chaque ligne compte, chaque distance à son intensité, chaque courbe casse. La dessus, le mouvement propre de chaque individu dans une séquence donnée définit l'experience de ce dernier. Il existe donc une multitude d'interprétation. En musique, séparer les différentes couches permet la compréhension globale d'un mouvement à condition de le traverser. Traversons donc une facade de manière orthogonale, dans n'importe quelle direction, à n'importe quelle intensité, sous n'importe quelle lumière.






    Image Sun Dec 17 2017 20:59:15 GMT+0100 (CET)   Image Sun Dec 17 2017 20:59:15 GMT+0100 (CET)


    Image Sun Dec 17 2017 20:59:15 GMT+0100 (CET)   Image Sun Dec 17 2017 20:59:15 GMT+0100 (CET)





    L’orage



    La fenêtre

    un trou vivant où l’éclair bat
    Plein d’impatience

    Le bruit a percé le silence
    On ne sait plus si c’est la nuit

    La maison tremble
    Quel mystère

    La voix qui chante va se taire
    Nous étions plus près

    Au-dessous
    Celui qui cherche

    Plus grand que ce qu’il cherche
    Et c’est tout

    Soi
    Sous le ciel ouvert

    Fendu
    Un éclair où le souffle est resté

    Suspendu.




    (Pierre Reverdy, Les Ardoises du toit, 1918, in Plupart du temps, I, 1915-1922, Gallimard, Collection Poésie, 1969,  188)




     Image Sun Dec 17 2017 20:59:15 GMT+0100 (CET)





    -





  • PLANES - WEEK 4

    Par Jana Liebi, 15/12/17



    Image Thu Dec 21 2017 18:16:24 GMT+0100 (CET)

    Monge in 1:40 with test details in 1:66



         

    Image Sun Dec 17 2017 23:25:49 GMT+0100 (CET)

    Monge in 1:20 with axonometric drawing in 1:40





  • PLANES - WEEK 3

    Par Jana Liebi, 02/12/17



     Image Sat Dec 02 2017 17:06:52 GMT+0100 (CET)

    - Construction detail -  


       
      Image Sat Dec 02 2017 17:06:52 GMT+0100 (CET)   
                                                                                  - First plaster test - 



                                                       Image Sat Dec 02 2017 17:20:23 GMT+0100 (CET)

            - Evolution of construction details -




  • PLANES - Research

    Par Mehdi Wermuth, 01/12/17


    Repetition - Rythm - Levitation



    Image Sun Dec 17 2017 22:53:36 GMT+0100 (CET) 


    Janeret - Space Conquest : https://www.yoyaku.io/vinyl/bergamon03/




    " What is sound ? Is there a general truth ? Is there a "normality" of producing music ? Do we need Classics Instruments to create a Song ? Where can CAM take us ? Through my work I'd like to build Phases that take each of us higher after earing a Sound/music/Concert/Live Performance. Janeret is a French Artist who gave the public, every times he plays, a new experience of his production. His Album "Space Conquest" cover, divided in two parts, was a good visual Representation of the work humans do searching fo news horizons. The upside also reminds me of "Le Pavillon Philips" on which Iannis Xenakis  worked. Here i found my starter point. "



    Explanation of creating a space: https://youtu.be/UCvOFi6qoG0


    ELEMENTS:


    Image Fri Dec 01 2017 19:43:20 GMT+0100 (CET)Image Fri Dec 01 2017 19:43:20 GMT+0100 (CET)



    Drawing research :


    - Sketches:


    Image Sun Dec 17 2017 14:10:28 GMT+0100 (CET)



    - Double paper with Axonometry and cutting plans for plaster pieces



    Image Wed Dec 06 2017 15:36:33 GMT+0100 (CET)





    - Monge 1:40:


    Image Sun Dec 17 2017 14:18:10 GMT+0100 (CET)



    - Monge (Plan) 1:20 :


    Image Wed Dec 06 2017 16:51:12 GMT+0100 (CET)




    - Monge (Elevation) 1:20 :


    Image Sun Dec 17 2017 14:21:18 GMT+0100 (CET)









    Construction Test and Variants :

           






    Piece 1 sous-structure:



    Image Fri Dec 15 2017 09:12:52 GMT+0100 (CET)







    Vertical scale:


    - Variant 1 :

    Image Mon Dec 04 2017 11:09:31 GMT+0100 (CET)


    - Variant 2: 

       Image Thu Dec 14 2017 01:04:02 GMT+0100 (CET)




    Wood Plane:


    - Constructing with a nod repetition tests :


       Image Fri Dec 15 2017 09:12:52 GMT+0100 (CET)


       Image Fri Dec 15 2017 09:12:52 GMT+0100 (CET) 
           


                                               Image Fri Dec 15 2017 09:12:52 GMT+0100 (CET)






    Image Sun Dec 17 2017 12:29:27 GMT+0100 (CET)




    2mm Main Plate tests (45x45) : 




    Image Thu Dec 14 2017 01:04:02 GMT+0100 (CET)    



    1mm Withe/Grey Tests  :



    Image Thu Dec 14 2017 01:04:02 GMT+0100 (CET)






    __________________________________________________________________